Koordinator


Beskrivning

Huvudsakliga arbetsuppgifterProjektadministration inom ramen för ministerrådets projekt- och programverksamhet inklusive fortlöpande ekonomihantering och budgetuppföljning
Administration av minister- och ämbetsmannakommittémöten samt andra möten (utskick av kallelser och underlag, referatskrivning, lokalbokning etc.)
Regelbunden kommunikation - framför allt skriftlig - med aktörer i bl.a. departement/ministerier, institutioner och samarbetsorgan.

Tjänsten kan innebära resor, och då framför allt inom Norden.

Kvalifikationer

Utbildning och erfarenhet:

-Du har relevant utbildning med inriktning på administrativt arbete (tjänsten kräver inte akademisk utbildning)
- Du har gedigen dokumenterad erfarenhet av liknande arbete, gärna inom offentlig verksamhet
- Du har erfarenhet av och god förståelse för ekonomi- och budgetstyrning
- Du har erfarenhet av Officepaketet och något större digitalt dokumenthanteringssystem (inom ministerrådet används Public 360).
 
Observera att det för anställning krävs medborgarskap i ett av de nordiska länderna. Du ska dessutom kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på ett av sekretariatets tre officiella arbetsspråk, danska, svenska eller norska. Du kan även uttrycka dig såväl skriftligt som muntligt på engelska.

Du som person:

- Du är strukturerad och har en god förmåga att arbeta självständigt, samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra
- Du kan ta egna initiativ inom dina ansvarsområden
- Du tycker om att ge god service.
 
Som medarbetare på Nordiska ministerrådets sekretariat förväntas du arbeta efter våra kärnvärden för medarbetarskap som syftar till att tydliggöra de värden som ska prägla medarbetarskapet.

Kontaktinformation

Önskar du att veta mer om tjänsten eller om anställningsvillkor kan du kontakta hr@norden.org.

Adress

Nordisk Ministerråd
http://www.norden.org/sv