Koordinator


Beskrivning

Koordinatorns huvuduppgifter är att ge administrativt stöd till teamets rådgivare genom att:
delta i förberedelse, genomförande och uppföljning av möten med ministrar, tjänstemän, arbetsgrupper, samarbetsorgan etc.
sköta projektadministration inom sektorn, inklusive ekonomihantering, budgetuppföljning och rapportering
självständigt arrangera möten och andra aktiviteter, både internt och externt
i tal och skrift kommunicera med olika aktörer i departement, inom projekt, arbetsgrupper, institutioner etc.
delta i att sprida information om ministerrådets arbete, både internt och externt
utföra andra allmänna kontorsgöromål vid behov.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av liknande arbete, gärna inom offentlig verksamhet. Erfarenhet från en politiskt styrd organisation, gärna på departementsnivå, och kännedom om det formella nordiska samarbetet, eller annan internationell verksamhet, är en fördel.

Du ska ha relevant utbildning med inriktning på administrativt arbete (tjänsten kräver inte akademisk utbildning). Då du kommer att arbeta med projektekonomi behöver du ha grundläggande förståelse för bokföring, kontrakt, budget och ekonomiska rapporter.

Du ska ha god vana med Officepaketet. Kunskap inom Business World/UNIT4 och Public 360 är meriterande.

Kontaktinformation

Om du vill veta mer om tjänsten kan du kontakta Avdelningschef Anders Geertsen, telefon +45 21 71 71 06, eller e-post ange@norden.org.

För information om anställningsvillkor vänligen kontakta hr@norden.org.

Adress

Nordisk Ministerråd
http://www.norden.org/sv