Kanslist till förvaltningsavdelningen


Beskrivning

Vår nuvarande medarbetare går i pension, och därför söker vi nu en initiativrik och serviceinriktad kanslist till förvaltningsavdelningen.

Till arbetsuppgifterna hör bl.a. att sammanställa kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges föredragningslistor och protokoll i kommunens ärendehanteringssystem, bistå ledningen med olika kontorsuppgifter, vikariera i telefonväxeln, anskaffa kontorsmaterial, boka tåg- och flygresor för kommunens anställda och sköta arkiveringen av förvaltningsavdelningens dokument.

Ansökan via www.kuntarekry.fi, arbetsnyckel 219805.

Kvalifikationer

Vi förväntar oss att du kan ta egna initiativ, är ansvarskännande och stresstålig och kan växla snabbt mellan olika typer av arbetsuppgifter. Du bör även ha en vilja att lära dig nya saker. Goda it-färdigheter är ett måste för att lyckas i arbetet.

Behörighetskravet för uppgiften är merkonomexamen eller annan lämplig utbildning på andra stadiet samt goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och nöjaktiga muntliga kunskaper i finska. Erfarenhet av kommunal förvaltning samt kännedom om ärendehanteringsprogrammet Tweb räknas som merit.

Lön fastställs enligt AKTA. Befattningen besätts i arbetsavtalsförhållande med fyra månaders prövotid om möjligt från början av maj 2019. Innan prövotiden har gått ut ska ett godtagbart läkarintyg inlämnas.

 

Kontaktinformation

Kanslichef Carina Wärn, carina.warn@pedersore.fi, tfn (06) 785 0103 eller 044-042 2103.
Kanslist Carola Backman, carola.backman@pedersore.fi, tfn (06) 785 0104.

Adress

Pedersöre Kommun
https://www.pedersore.fi/
Ansök nu